پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
لطفاً از ماشین ظرفشویی استفاده کنید!
نوشته شده در جمعه 22 خرداد 1394
بازدید : 148
نویسنده : آرمین گلستان نژاد
اسفنج ظرفشویی می‌تواند 200 هزار برابر آلوده‌تر و کثیف‌تر صندلی توالت فرنگی باشد 
.

کارشناسان انگلیسی تاکید دارند که به دلایل مختلف دیگر نباید ظرف‌های کثیف را با دست بشویید و حتما هرچه زودتر یک ماشین ظرفشویی تهیه کنید.

به گزارش ایسنا، نتایج بررسی‌های جدید در این کشور نشان می‌دهد که سالانه هر خانوار حدود 6000 گالن آب را به واسطه شستن ظروف کثیف با دست هدر می‌دهند در حالی که این حجم آب، معادل مصرف یک ماه کاملِ هر خانوار است.

از سوی دیگر کارشناسان سلامت در این مطالعه تاکید دارند که ظروف کثیف وقتی با دست شسته می‌شوند هرگز کاملاً تمیز نمی‌شوند. در واقع دمای مناسب برای تمیز شدن کامل ظروف چیزی حدود 60 درجه سانتی‌گراد است در حالی که این دما برای پوست دست بیش از حد داغ است و عملاً امکان‌پذیر نیست. اما یک ماشین ظرفشویی به راحتی می‌تواند دمای آب را به این حد برساند و در نتیجه ظروف به خوبی از آلودگی‌ها و چربی‌ها پاک می‌شوند.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، علاوه بر موارد فوق، اسفنج یا همان اسکاچ ظرفشویی که برای شستن ظروف با دست استفاده می‌شود می‌تواند بیش از هر وسیله دیگری در خانه حامل انواع میکروب‌ها باشد. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2012 میلادی انجام گرفت در واقع یک اسفنج ظرفشویی می‌تواند 200 هزار برابر آلوده‌تر و کثیف‌تر صندلی توالت فرنگی باشد و به دلایل فوق، کارشناسان استفاده از ماشین ظرفشویی را روشی مقرون به صرفه و سالم برای شستشوی ظروف می‌دانند.






کتاب پیشنهادی محیط زیستی
نوشته شده در سه شنبه 19 خرداد 1394
بازدید : 219
نویسنده : آرمین گلستان نژاد
 
خانهٔ سبز

موش قصه ما خیلی خرت و پرت دوست داشت. انقدر چیز میز جمع می کرد که دیگر خانه اش جا نداشت.

مناسب برای گروه سنی ۷ تا ۹ سال

لینک خرید:
http://hodhod.com/khaneye-sabz.html

زمین بیمار ما

کتاب زمین بیمار ما با زبانی شاعرانه و تصاویر خیال‌انگیز از مشکلاتی سخن می‌گوید که ما انسان‌ها برای مادرمان زمین درست کرده‌ایم و ما را به تلاش برای نجات یگانه زیست‌گاه‌مان فرا می‌خواند.

مناسب برای گروه سنی ۷ تا ۹ سال

لینک خرید: 
http://hodhod.com/zamine-bimare-ma.html

باغچهٔ پسرک

موضوع کتاب تلاش پسرکی است که می‌کوشد به طبیعت رو به نابودی شهر کمک کند تا خود را بازسازی کند. با مراقبت‌های او طبیعت شروع به گسترش در شهر می‌کند و مردم شهر هم با دنباله‌روی از کار پسرک به گسترش باغچه‌ها در شهر کمک می‌کنند. در نهایت شهر بی‌روح، تیره و غمگین به شهری دوست‌داشتنی پر از باغچه‌های سبز بدل می‌شود که به خوبی در تغییر تدریجی رنگ تصاویر شهر نمایان می‌شود...

مناسب برای گروه سنی ۱۰ تا ۱۲ سال

لینک خرید: 
http://hodhod.com/baghcheye-pesarak.html

برادر عقاب خواهر آسمان

چگونه می توانید آسمان را بخرید؟ ... چگونه می توانید باران را صاحب شوید، باد را؟ اینان همه مقدس اند، در خاطره مردمان ما. تصویرها به تمامی با موضوع کتاب که ضرورت گرامیداشت طبیعت رنگارنگ و سرشار از تنوع و همه موجودات زنده آن را به خواننده می آموزد و گوشزد می کند، همخوانی دارند.

مناسب برای گروه سنی ۱۰ تا ۱۲ سال

لینک خرید: 
http://hodhod.com/baradar-oghab.html

حفاظت محیط زیست

این کتاب کودکان و نوجوانان را با انواع انرژی و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آن آشنا می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه انسان موجب از بین رفتن زیستگاه‌های جانوران و نابودی آن‌ها می‌شود.

مناسب برای گروه سنی ۱۳سال به بالا

لینک خرید:
http://hodhod.com/hefazate-mohite-zist.html

-------------------------------




بازی و ریاضی
نوشته شده در سه شنبه 19 خرداد 1394
بازدید : 219
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

اگر هر عددی را در عدد (13837) و بعد (73) ضرب کنید ، عددی که گفته اید در خواهد آمد.

 

مثلا اگر سن شما 13 باشد بعد از ضرب با این 2 عدد ،‌ باز همان عدد 13131313 در خواهد آمد.
 
 
آپلود عکس | آپلود | سایت آپلود عکس | اپلود عکس



دریای سرخ
نوشته شده در سه شنبه 19 خرداد 1394
بازدید : 211
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

دریای سرخ

خلیجی از اقیانوس هند است که بین شبه‌ جزیره عربستان و شمال شرقی قارهٔ آفریقا قرار دارد. دهانه باب المندب آن را به اقیانوس هند می‌پیوندد. کانال سوئز در شمال آن را به  دریای مدیترانه وصل می‌کند.

همسایگان این دریا کشورهای  عربستانسعودی، یمن،جیبوتی، اتیوپی، سودان، مصر   ، اسرائیل و اردن می‌باشند. این دریا حد فاصل میان دو قاره آسیا و آفریقا است.

 

مساحت آن ۴۳۸۰۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد که از این حیث پانزدهمین دریای جهان به شمار می‌رود. دریای سرخ از طریق کانال سوئز به دریای مدیترانه و از طریق تنگه مندب با خلیج عدن و اقیانوس هند ارتباط دارد. همچنین خلیج ایلات در دریای سرخ واقع شده‌است.
 
پیشتر به این دریا، دریای قلزم می‌گفتند. برخی بر این باورند که داستان گذشتن بنی‌اسرائیل و موسی از دریا که در تورات آمده به دریای سرخ اشاره دارد.

 

بیشتر دریاها بدلیل بازتابش رنگ آسمان به رنگ آبی هستند و بهمین دلیل وقتی دریا طوفانی است برنگ خاکستری دیده می‌شود. اما دو دریا در حالت عادی برنگ آبی نیستند یکی دریای سیاه که تقریباً سیاه دیده می‌شود و یکی هم دریای سرخ که بدلیل وجود جلبک های قرمز رنگ فراوان سرخ است.

 
با توجه به اینکه رنگ هر شیئی بر اثر بازتابش نور مشخص می‌شود، بنابراین ترکیبات موجود در آب می‌توانند طیف‌های خاصی از نور را بازبتابانند. از اینرو چون آب خالص بی رنگ است، رنگ آن تابع مواد معلق در آن است.







۱۰ فایده هویج برای سلامتی
نوشته شده در سه شنبه 19 خرداد 1394
بازدید : 198
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

 

فواید هویج
 
۱. تقویت بینایی
 
تصور قدیمی که هویج برای چشم‌هایتان خوب است کاملاً درست است. هویج سرشار از بتا-کاروتین است که در کبد به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A در قرنیه چشم به رودوسپین تبدیل می‌شود که رنگدانه‌ای بنفش رنگ لازم برای بینایی است.
 
بتا-کاروتین در برابر زوال ماکولا و آب‌مروارید ناشی از بالا رفتن سن نیز محافظت می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد افرادیکه مقدار زیادی بتا-کاروتین مصرف می‌کنند، تا ۴۰ درصد کمتر در معرض زوال ماکولا قرار می‌گیرند.
 
۲. پیشگیری از سرطان
 
تحقیقات نشان داده است که هویج خطر بروز سرطان ریه، سینه و روده را کاهش می‌دهد. محققان به تازگی فالکارینول و فالکاریندیول را کشف کرده اند که خواص ضدسرطان در خود دارند.
 
فالکارینول ماده ضدآفت طبیعی است که توسط هویج تولید می‌شود تا از ریشه خود در برابر بیماری‌های قارچی محافظت کند. هویج یکی از تنها منابع متداول این ترکیب می‌باشند. یک تحقیق نشان داد که موش‌هایی که هویج می‌خورند تا ۳/۱ کمتر به سرطان مبتلا شدند.
 
۳. ضدپیری
 
محتوی بالای بتا-کاروتین بعنوان یک آنتی‌اکسیدان دربرابر تخریب سلولی ناشی از متابولیسم طبیعی بدن عمل می‌کند و پیر شدن سلول‌ها را کُندتر می‌کند.
 
۴. پوست سالم و درخشنده 
 
ویتامین A و آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست دربرابر تخریب ناشی از نور خورشید محافظت می‌کنند. کمبود ویتامین A موجب خشکی پوست، مو و ناخن‌ها می‌شود. ویتامین A از ایجاد چین و چروک زودرس، آکنه، خشکی پوست، لکه، از بین رفتن یکدستی رنگ پوست جلوگیری می‌کند.
 
۵. ماده ضدعفونی‌کننده قوی
 
گیاه‌شناسان باور دارند هویج از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. آن را می‌توان به صورت له‌شده، جوشانده یا خام بر روی زخم‌ها استفاده کرد.
 
۶. پوستی زیبا 
از هویج می‌توان بعوان یک ماسک پوستی ارزان و راحت استفاده کرد. فقط کافی است آن را رنده کرده و با کمی عسل مخلوط کنید.
 
۷. جلوگیری از بیماری قلبی
 
تحقیقات نشان داده است که رژیم‌های غذایی که در آن مقدار زیادی کاروتینوئید وجود داشته باشید، خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. هویج نه تنها حاوی بتا-کاروتین است، بلکه آلفاکاروتین و لوتئین نیز در خود دارد. مصرف منظم هویج سطح کلسترول را نیز کاهش می‌دهد زیرا فیبرهای محلول موجود در هویج با اسیدهای صفرا پیوند می‌زنند.



زندگی نامه جعفر ابن ابطالب ( جعفر طیار)
نوشته شده در سه شنبه 19 خرداد 1394
بازدید : 197
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

جعفربن ابیطالب (ع)

جعفر، کنیه او ابوعبدالله و مشهور به "جعفر طیار" پسرعموی پیغمبر و از شهدای بزرگ صدر اسلام! پدرش ابی طالب و مادرش فاطمه بنت اسد و برادرش عقیل، طالب، و علی علیه السلام است. جعفربن ابیطالب 20 سال بعد از عام الفیل در مکه به دنیا آمد. آن زمان که خشک سالی مکه بود، جعفر به دلیل معیشت سخت پدرش، در خانه عمویش عباس بزرگ شد و همچنان نزد او ماند تا در سال اول بعثت پیغمبر اسلام، اندکی بعد از برادرش علی علیه السلام مسلمان شد و اسلام آورد.

سال 5 هجرت، بر اثر فشار زیاد و شکنجه کفار قریش و بنا بر توصیه پیغمبر به مسلمانان برای مهاجرت از مکه به حبشه، جعفر با همسرش اسماء بنت عمیس، به حبشه رفت. پیغمبر نامه ای برای نجاشی پادشاه حبشه به دست جعفر داد و او را دعوت به اسلام کرد و از نجاشی خواست تا به اوضاع جعفر (امیر و سرپرست تمام مسلمانان مهاجر) و همراهانش رسیدگی کند.

او در جلسات مناظره ای که با کفار قریش داشت، به خوبی مواضع و دیدگاه اسلام را بیان کرد تا جایی که نجاشی و اسقف هایش را متقاعد کرد و کفار قریش، ناامید به مکه برگشتند. نقل است که نجاشی بعد از سخنان جعفر، مسلمان شد. جعفر در حبشه صاحب چند فرزند شد که از آن جمله عبدالله، محمد، عون بودند و اولین مولود مسلمان در حبشه عبدالله بود که بعدها، داماد امیرالمؤمنین علی علیه السلام و شوهر حضرت زینب سلام الله علیها شد. سال ششم هجرت، جعفر به دستور پیامبر مسلمانان را به مدینه برگرداند که در سال هفتم بعد از جنگ خیبر به مدینه رسیدند. وقتی پیغمبر جعفربن ابیطالب را دید، او را در برگرفت و میان دو چشمش را بوسید و با خوشحالی گفت: به خدا قسم نمی دانم از آمدن جعفر خوشحال شوم یا از فتح خیبر! آنگاه پیغمبر، خانه ای در کنار مسجد به او اختصاص داد و از غنائم غزوه خیبر به او و مهاجران همراهش سهمی دادند.

در سال هشتم هجرت، زمانی که فرستاده پیغمبر در مقابل پادشاه بصری در روستای «موته» کشته شد، پیغمبر بسیار ناراحت شد، سپاه سه هزار نفری بنام سپاه «امرا» تشکیل داد و فرماندهی آن را به 3 نفر از صحابه داد که اولین فرمانده آن، جعفر بود. این سپاه در مقابل سپاه دویست هزار نفری رومیان جنگید، جعفر در این نبرد، هر دو دستش قطع شد ولی نگذاشت که پرچم روی زمین بیفتد و خودش در همین جنگ «موته» شهید شد. از این رو پیغمبر فرمود: خداوند به جعفر دو بال داده و او با فرشتگان در بهشت به هر جا که می خواهد پرواز می کند. به همین سبب او را «جعفر طیار» و «ذوالجناحین» می گویند. در همان روز شهادت جعفر، پیغمبر از طریق وحی آگاه و بسیار غمگین شدند، آنگاه مردم مدینه را جمع کرده و واقعه موته و چگونگی شهادت سه سردار سپاه را برای آن ها گفتند، سپس برای آن ها آمرزش خواست و آنان را "شهید" خواند.




اینیستا
نوشته شده در یک شنبه 3 خرداد 1394
بازدید : 345
نویسنده : آرمین گلستان نژاد


آندرس اینیستا لوخان (به اسپانیایی: Andrés Iniesta Luján) که در ۱۱می ۱۹۸۴ در روستایی کوچک به نام فوئنتیلبیا، واقع در استان آلباسته در اسپانیا به دنیا آمد، فوتبالیستی اسپانیایی است که در پست هافبک تهاجمی بازی می‌کند. اینیستا هم‌اکنون با پیراهن تیم فوتبال بارسلونا در رقابت‌های لالیگا اسپانیا شرکت می‌کند و عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا نیز می‌باشد. وی از نوجوانی در مدرسه فوتبال بارسلونا آموزش دیده است.

پیش از اولین بازی خود در تیم ملی بزرگسالان اسپانیا در سال ۲۰۰۶ میلادی، اینیستا در تیم‌های زیر ۱۶سال، زیر ۱۹سال و زیر ۲۱سال اسپانیا بازی کرده بود. در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان فقط توانست یک بازی برای اسپانیا انجام دهد چرا که اسپانیا نتوانست به دور بعدی راه پیدا کند. وی در رقابت‌های مقدماتی و اصلی یورو ۲۰۰۸ برای اسپانیا بازی کرد و نقش بسزایی در قهرمانی این تیم داشت که در نهایت باعث شد اسم وی در لیست تیم منتخب تورنمنت حاضر باشد. در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی نیز اینیستا تیم اسپانیا را همراهی کرد و نقش کلیدی در پیروزی تیمش داشت. آندرس اینیستا در فینال این بازیها با به ثمر رساندن تنها گل بازی در دقیقه ۱۱۶ باعث شد تا اسپانیا با پیروزی بر هلند برای اولین بار قهرمان جهان گردد. این گل او باعث شد تا وی به عنوان بهترین بازیکن بازی انتخاب شود و به محبوبیتهای او افزوده شود. وی همچنین جایزه‌ی بهترین بازیکن اروپا در سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲ را برده است[۱].

توانایی بازی او در همه جای زمین، به همراه فروتنی و تواضع ذاتی او، باعث شده تا القابی مانند جادوگر (El Ilusionista)، ضدستاره (El Anti-Galáctico) و جدیدترین آنها «سن آندرس» (San Andrés)، به او داده شود[۲]. یکی دیگر از معروف ترین القاب آندرس اینیستا طفل معصوم است




نویر
نوشته شده در یک شنبه 3 خرداد 1394
بازدید : 267
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

مانوئل نویر (به آلمانی: Manuel Neuer) (تلفظ آلمانی: [ˈma:nu̯ɛl ˈnɔʏ. ɐ]) (زادهٔ ۲۷ مارس ۱۹۸۶ در گلزنکیرشن، آلمان) بازیکن فوتبال آلمان است. او دروازه‌بان تیم ملی فوتبال جمهوری فدرال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ است.

 

زندگی ورزشی

رده باشگاهی

او دروازه بانی را از دوران جوانی در باشگاه محل زادگاهش شالکه ۰۴ پیگرفت، پس از سه سال حضور مستمر در تیم جوانان باشگاه شالکه موفق شد در سال ۲۰۰۵ به تیم نخست شالکه راه یابد، زمانی که فرانک روست سنگربان پیشین شالکه به هامبورگ پیوست. در تاریخ ۵ مارس ۲۰۰۸ وی در مرحله نخست حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در دیدار برگشت مقابل پورتو با مهار دو ضربه پنالتی و صعود شالکه به دور بعدی بازی‌ها یکی از بهترین نمایش‌های خود را ارائه داد. نویر یکی از سه بازیکنی در فصل ۰۸-۲۰۰۷ بوندس لیگا بود که در تمامی دقایق آن فصل برای تیمش به میدان رفته بود.
نویر در ژوئیه ۲۰۱۱ از سوی نشریه ورزشی کیکر بالاتر از ماریو گومز و نوری شاهین به‌عنوان بهترین بازیکن بوندس‌لیگا فصل ۱۱-۲۰۱۰ انتخاب شد.[۱]

نویر در سال ۲۰۱۱ به تیم فوتبال بایرن مونیخ پیوست و در لباس این تیم درخشش داشت وی در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ بین بایرن مونیخ و رئال مادرید، با مهار پنالتی‌های کریستیانو رونالدو و کاکا نقش ارزنده‌ای در صعود بایرن مونیخ به فینال ِ آلیانز آرنا ایفا کرد.

نویر به همراه بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب سه‌گانه شد و در بوندسلیگا، جام حذفی فوتبال آلمان و لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسید..[۲] نویر پس از این موفقیت به عنوان برترین دروازه بان جهان در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد.[۳]




ژاوی
نوشته شده در یک شنبه 3 خرداد 1394
بازدید : 223
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

ژاویر هرناندز کروز (به اسپانیایی: Xavier Hernández Creus) (زادهٔ ۲۵ ژانویه ۱۹۸۰ در تراسا)، معروف به ژاوی بازیکن باشگاه فوتبال بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا است.

او در تیم ملی اسپانیا و تیم بارسلونا نقش هافبک مرکزی را دارد.

ژاوی از سن ۱۱ سالگی در بارسلونابوده است. او اولین بازی خود برای تیم بارسلونا را در ۱۸ آگوست ۱۹۹۸ و مقابل مایورکا انجام داده است. او از آن زمان در ۸۲۵ مسابقه شرکت کرده و ۸۷ گل زده است. ژاوی اولین بازیکن بارسلونا است که بیش از ۱۵۰ بازی بین‌المللی را در کارنامه دارد.

از سال ۲۰۰۰ تاکنون ژاوی ۱۳۳ بازی ملی داشته و به همراه تیم یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ را از آن خود کرده است. در یورو ۲۰۰۸ او بهترین بازیکن جام خوانده شد. ژاوی ۵ بار نامزد بهترین فوتبالیست جهان شده و ۳ بار در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ عنوان سومی بهترین بازیکن جهان را دریافت کرده است. او ۴ بار توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ فوتبال (IFFHS)به عنوان بهترین بازی ساز فوتبال شناخته شده است. ژاوی ۵ بار در تیم سال اروپا حضور داشته ۲۰۰۸٬۲۰۰۹٬۲۰۱۰٬۲۰۱۱٬۲۰۱۲. در ۲۰۱۱ او دومین بازیکن برتر اروپا شد.




نیمار
نوشته شده در یک شنبه 3 خرداد 1394
بازدید : 236
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

نیمار (به پرتغالی: Neymar) با نام کامل نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور (زاده ۵ فوریه ۱۹۹۲ در برزیل) فوتبالیست اهل برزیل و عضو باشگاه فوتبال بارسلونای اسپانیا و تیم ملی فوتبال برزیل است که در پست مهاجم بازی می کند. نیمار در سن ۱۹ سالگی و در سال ۲۰۱۱ جایزۀ بازیکن سال آمریکای جنوبی را دریافت کرد.[۲]

نيمار كه در سال 2013 به بارسلونا پيوست با شايعات تخلف در انتقال وي از سانتوس به بارسلونا روبرو گرديد. اين شايعه در سال 2015 ثابت شد و باشگاه بارسلونا با جريمه سنگيني روبرو شد.

 

زندگی حرفه‌ای

آغاز

نیمار در سال 1۹۹۲، به همراه خانواده‌اش به سائو ویسنته، جایی که او شروع از بازی برای جوانان سمت سانستوس پرتغالی نقل مکان کرد. سپس، در سال ۲۰۰۳، آنها به سانتوس نقل مکان کردند جایی که نیمار به تیم سانتوس پیوست.[۳] او در سطح جوانان به موفقیت رسید تا در سن ۱۵ سالگی، نیمار درآمد ۱۰٬۰۰۰ رئال (واحد پول برزیل) در هر ماه و در ۱۶ سالگی، ۲۵٬۰۰۰ رئال در ماه. در ۱۷سالگی، او یک قرارداد با تیم اول سانتوس امضا کرد.[۴]