پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قهرمانی سپاهان
نوشته شده در شنبه 26 ارديبهشت 1394
بازدید : 105
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

قهرمانی سپاهان رابه تمامی سپاهانی های عزیز تبریک می گویم.




عسلویه
نوشته شده در جمعه 25 ارديبهشت 1394
بازدید : 96
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

آشنایی با عسلویه

عسلویه شهری از توابع شهرستان کنگان و یک منطقه عظیم صنعتی از توابع استان بوشهر در جنوب ایران است.

این منطقه در 12 کیلومتری شرق روستای نخل تقی و در 7 کیلومتری روستای بیدخون و در کرانه خلیج فارس واقع شده‌است.

عسلویه در شرق استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندر بوشهر و در ۴۲۰ کیلومتری غرب شهرستان بندر لنگه و در۵۷۰کیلومتری غرب بندر عباس واقع است و حدود ۱۰۰ کیلومتر با حوزه گاز پارس جنوبی که در میان خلیج فارس واقع شده، فاصله دارد.

منطقه عسلویه از نظر شرایط اقلیمی و جغرافیایی دارای عرض جغرافیایی 27 و طول جغرافیایی 52 درجه است که پوشش گیاهی متوسط و پراکنده با برخی اراضی انبوه نخل و درختچه‌های حرا دارد.

 

موقعیت مورد نظر برای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مزایای قابل توجهی دارد، از جمله:

کمترین فاصله ممکن با میدان گاز پارس جنوبی

وجود فرودگاهی که در زمان ساخت و ساز می‌تواند سرویس مناسبی به عنوان فرودگاه بین‌المللی استقرار یابد.            

دسترسی مستقیم به آب دریا

عمق مناسب سواحل از نظر بندری

برخورداری از شبکه‌های تأسیسات زیرساختی شریان‌های ارتباطی فرامنطقه‌ای

وجود نیروی کار بالقوه در شهرها و روستاهای اطراف

طبیعت سرسبز و وجود چشم اندازهای طبیعی زیبا

این منطقه دارای واحدهای عظیم و پرشمار پتروشیمی و پالایشی است و با تعطیلی فرودگاه قدیم، فرودگاه جدید با نام خلیج فارس در ۳۵ کیلومتری شرق عسلویه احداث و مورد استفاده قرارگرفت.

عسلویه معروفترین بخش منطقه ویژه اقتصادی پارس است که هر ساله شاهد حضور تعداد قابل توجهی از افراد جویای کار است. جمعیت بومی منطقه عسلویه حدود ۳۰۰ نفر است که بیشتر آنها اهل سنت هستند.

عسلویه مهمترین پایگاه اقتصادی ایران و بزرگترین منطقه تولید انرژی جهان است که در طول 12 سال همت و تلاش، دهکده‌ای دور افتاده را به نام‌آورترین شهر تولید گاز تبدیل کرده است که دیدن آن افتخار را بر هر ایرانی ارزانی می‌دارد.







تفاوت بزرگراه و آزاد راه چیست؟
نوشته شده در جمعه 25 ارديبهشت 1394
بازدید : 4084
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

 

بزرگراه:

معمولا بین شهرها کشیده می شود و طرفین آن مسدود نیست.دربزرگراه انسان و حیوان حق عبور از آن را دارند. تابلوهای نصب شده در بزرگراه سبز رنگ هستند.

 آزاد راه:

طرفین آن مسدود است راه آن هم سطح نمی باشد و انسان وحیوان حق عبور از آن را ندارند. آزادراه ممکن است دارای روگذر یا زیرگذر باشد.آزادراه ها برخلاف بزرگراه دارای شانه خطر

 می باشد. حداقل سرعت در آزاد راه 70  کیلومتر می باشد.




كره جغرافیایی چیست؟
نوشته شده در جمعه 25 ارديبهشت 1394
بازدید : 81
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

كره ی جغرافیایی مدل كوچك شده ی كره ی زمین است. روی كره جغرافیایی خشكی ها و آب ها را می توان مشاهده كرد. خشكی های روی زمین (قاره ها) ، اقیانوس ها، چگونگی ارتباط مردم جهان با یكدیگر از راه دریا، محل قطب شما و جنوب، محل خط استوا و چگونگی تقسیم شدن زمین به دو نیم كره شمالی و جنوبی، نصف النهارها و چگونگی تقسیم شدن زمین به دو نیمكره شرقی و غربی و بسیاری اطلاعات دیگر را می توان از طریق كره جغرافیایی بدست آورد.




خواص انار
نوشته شده در جمعه 25 ارديبهشت 1394
بازدید : 98
نویسنده : آرمین گلستان نژاد
فصل سرما در راه است و با خودش میوه‌های جدیدی می آورد؛ از خرمالو و انواع مرکبات گرفته ت انار. انار، میوه‌ خوش‌خوراکی است که خیلی از خانواده‌ها آن را به اصطلاح دون می‌کنند و به همراه نمک و گلپر می‌خورند. انار خوردن در شب یلدا هم سال‌های سال است که به یکی از آداب این شب طولانی سال تبدیل شده. احتمالا از هر کسی درباره خواص انار بپرسید، در پاسخ می‌گوید که انار خون را تصفیه می‌کندولی متخصصان تغذیه، فواید دیگری را هم برای انار ذکر می‌کنند.

تصفیه خون

می‌دانید که انار یک تصفیه‌کننده خون بوده و برای کبد بسیار مناسب است. به این دلیل از قدیم خوردن این میوه برای شفافیت پوست توصیه می‌شده است.
از امام رضا(ع) نقل می‌کنند که: انار بخورید تا دهان‌تان پاکیزه و خوش‌بو شود. مطالعات متعدد نشان داده که عادت به خوردن این میوه مانع تشکیل پلاک‌های دندانی و بروز پوسیدگی دندان می‌شود.

تقویت قلب

نکته مهمی که باید درباره انار بدانیم خاصیت حفاظتی آن در برابر بیماری‌های قلبی است. انار احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را با کاهش فشار خون، جلوگیری از اکسید شدن LDL و تشکیل پلاک در دیواره عروق پایین آورده و ریسک ابتلا به گرفتگی عروق را کم می‌کند.

رب انار

یکی از فرآورده‌های پرمصرف این میوه رب انار است؛ فرآورده‌ای که به بهانه وفور این میوه در برخی مناطق مانند یزد و شهرهای شمالی کشور تهیه می‌شود. به این ترتیب که آب انار را جوشانده و آن را تغلیظ می‌کنند و به عنوان چاشنی به خصوص در خورش فسنجان و تهیه زیتون پرورده مورد استفاده قرار می‌دهند. البته این رب می‌تواند ترش و یا شیرین باشد که با افزودن کمی شکر و یا آب نارنج و یا آب غوره این مزه‌ها تقویت خواهند شد.



مسی
نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394
بازدید : 244
نویسنده : آرمین گلستان نژاد
Image result for ‫مسی‬‎
Image result for ‫مسی‬‎

Image result for ‫مسی‬‎

Image result for ‫مسی‬‎

لیونل آندرس "لئو" مسی کوچیتینی (به اسپانیایی: Lionel Andrés "Leo" Messi Cuccittini)[۴] فوتبالیست حرفه‌ای اهل کشور آرژانتین و عضو بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست‌های مهاجم و بال بازی می‌کند. او اکنون کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین است. مسی در ۲۱ سالگی توپ طلای اروپا را ازآن خود کرد. وی همچنین نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان شد. در سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۹، اولین جایزهٔ توپ طلای خود را دریافت کرد و همچنین بهترین بازیکن سال شد. وی موفقیت‌های خود را با دریافت توپ طلای سالهای ۲۰۱۱٬۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ تکمیل کرد. او در سال ۲۰۱۱ عنوان بهترین بازیکن سال یوفا را دریافت کرد. مسی در ۲۴ سالگی بهترین گلزن تاریخ فوتبال بارسلونا در تمامی رقابتها شد. لئو در سن ۲۵ سالگی جوانترین بازیکن تاریخ رقابتهای لالیگا لقب گرفت که توانسته ۲۰۰ گل در این لیگ به ثمر رساند؛ از او می‌توان به‌عنوان بهترین بازیکن نسل خود نام برد. همچنین وی از دیدگاه کارشناسان بزرگ فوتبال و تحقیقات کالج هلند باهوش‌ترین بازیکن دنیا به حساب می‌آید. بازیکنی که در یک صدم ثانیه توانایی تصمیم گیری با توپ را دارد.[۵][۶][۷] مسی اولین بازیکنی است که چهار بار برنده توپ طلای اروپا و جهان و یک‌بار هم به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان برگزیده شده است. او هم‌چنین بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲[۸][۹][۱۰][۱۱][۱۲] بوده‌است و از این حیث رکورددار است.[۱۳] شیوهٔ بازی او و توانایی‌هایش باعث شده‌است که وی با دیه‌گو مارادونا مقایسه شود؛ این درحالی است که مارادونا مسی را «جانشین» خود می‌داند.[۱۴][۱۵]

مسی بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا در بازی‌های رسمی به شمار می‌آید.[۱۶] او توانست در سال ۲۰۱۲ صاحب رکورد بیشترین گل زده در یک سال با ۹۱ گل شود.[۱۷] البته این رکورد را فیفا ثبت نکرد.[۱۸] مسی به همراه بارسلونا ۶ بار قهرمان لالیگا، دو بار قهرمان جام حذفی اسپانیا، پنج بار برنده سوپرکاپ اسپانیا، سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، دو بار قهرمان سوپر کاپ اروپا و دو بار قهرمان جام باشگاه‌های جهان شده است. مسی اولین و تنها بازیکنی است که در چهار رقابت لیگ قهرمانان اروپا به عنوان آقای گلی دست یافته است. وی همچنین اولین بازیکنی است که در این رقابت‌ها رکورد بیشترین هت تریک(۴) را در اختیار دارد. او در سال ۲۰۱۲ در لیگ قهرمانان اروپا تاریخ‌ساز شد و نخستین بازیکنی شد که در یک مسابقهٔ این جام پنج گل به ثمر رسانده است. وی همچنین به رکورد خوزه آلتافینی رسید و در یک فصل لیگ قهرمانان ۱۴ گل به ثمر رساند. مسی رکورد بیشترین گل زده در لیگ‌های اروپایی را در فصل ۱۲–۲۰۱۱ با ۷۳ گل به نام خود ثبت کرده است. او در همان فصلِ لالیگا رکورد ۵۰ گل را از خود به جای گذاشت و همچنین اولین بازیکنی شد که در شش رقابت مختلف در یک فصل هم گل زده و هم پاس گل داده است. لئو در ۱۶ فوریه ۲۰۱۳ سیصدمین گل خود در تیم بارسلونا را به ثمر رساند. او در ۳۰ مارس ۲۰۱۳ در نوزدهمین بازی متوالی در لالیگا موفق به گلزنی شد و اولین بازیکن تاریخ شد که در یک لیگ حرفه‌ای فوتبال در تمام بازی‌های متوالی در برابر همهٔ تیم‌ها موفق به گلزنی شده است. او در مارس ۲۰۱۴ مقابل رئال مادرید موفق به هت تریک شد که تبدیل به بازیکنی شد که در تاریخِ ال کلاسیکو بیشترین هت تریک را داشته است. او یکی از اعضای تیم ملی جوانان آرژانتین در جام جهانی جوانان ۲۰۰۵ بود که توانستند قهرمان آن مسابقات شوند. او در آن مسابقات بهترین بازیکن و همچنین بهترین گلزن آن مسابقات شد. مسی در المپیک پکن نیز به همراه تیم المپیک آرژانتین به مقام قهرمانی دست یافت. او تیم ملی کشورش را در تورنمنت‌هایی همچون جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و مسابقات کوپا آمریکا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ همراهی کرده‌است. وی جوانترین آرژانتینی است که در جام جهانی بازی کرده و موفق به گلزنی شده است. در سال ۲۰۰۸ مسی به همراه تیم فوتبال آرژانتین مدال طلای المپیک را کسب کرد. در سال ۲۰۱۳، اسپورتزپرو او را در ردهٔ دوم پولسازترین ورزشکار جهان جای داد.[۱۹]مسی در سال ۲۰۱۴ با کسب چهار عنوانِ بهترین بازیکن زمین در چهار بازیِ متوالی آرژانتین را به فینال جام جهانی رساند. وی همچنین جایزهٔ توپ طلایی را، به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت ازآن خود کرد.[۲۰




نكته ی آموزنده...
نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394
بازدید : 103
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

جاذبه ی سیب آدم را به زمین زد و 

                      جاذبه ی زمین سیب را ...

                                                           فرقی نمی کند

  سقوط سرنوشت دل دادن به هر جاذبه ای غیر از خداست!




راز ونیاز با معبود بی نیاز
نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394
بازدید : 100
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

معبودم! 
متبرکم گردان به نامت 
متبلورم گردان به عبادتت 
متذکرم گردان به ذکرت 
مرحمتم گردان به رحمتت 
مسخرم گردان به قدرتت 
مسرورم گردان به دیدارت 
مطلعم گردان به دانایی ات 
مقدسم گردان به قداستت 
محتاجم گردان به مهرت 
متاثرم گردان به قهرت 
معتکفم گردان به عشقت 
مایلم گردان به درگاهت 
متبسم گردان به مشاهدتت 
محتاجم گردان به خودت 
مستغنی ام گردان به غیر خودت 
معبودم! 
مرامتبرک گردان به نامت! 
آمین!






معلم
نوشته شده در جمعه 13 ارديبهشت 1394
بازدید : 108
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

روز معلم برتمامی معلمان دلسوز مبارک .




دانستنی های دستگاه گردش خون
نوشته شده در یک شنبه 13 ارديبهشت 1394
بازدید : 203
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

          

از دستگاه گردش خون چه می دانیم ؟؟

1- دستگاه گردش خون ، شامل : قلب ،رگ ها و خون است که وظیفه ی آن رساندن غذا و اکسیژن به سلّول هاست.


2- انواع رگ های بدن عبارتند از : سرخرگ ،سیاهرگ ومویرگ.

3-قلب : تلمبه ی خون است که ماهیچه ای تو خالی است که وقتی بسته شود ، خون را با فشار وارد رگ ها می کند که به اندام های بدن برسد.


4- قلب یک انسان بالغ حدود 70 بار در دقیقه می تپد.


5- سرخرگ ، به رگ هایی گفته می شود که خون را از قلب به اندام ها می رساند.


6- از قلب دو سرخرگ خارج می شود. اولی به شش ها و دومی به اندام های گوناگون می رود.


7- به رگ های بسیار باریکی که در کنار سلّول ها وجود دارند مویرگ گفته می شود.


8- سلّول ها ، غذا و اکسیژن را از خون می گیرند و موادّ زاید خود را به آن می دهند.


9- رگ هایی که خون را به قلب بر می گردانند ، سیاهرگ نام دارند.


10- معمولاً سیاهرگ ها در نزدیک سطح بدن و زیر پوست هستند و سرخ رگ ها در داخل بدن قرار گرفته اند.


11- محل قلب در سمت چپ و زیر سینه می باشد.


12- رگ های خونی یک طرفه هستند.


13- دستگاه گردش خون با دستگاه تنفّس ارتباط بیش تری دارد.


14- نبض ، همان تعداد ضربان قلب است که در ناحیه ی مچ دست و گردن می توان آن را شمرد.


15- هر چه فعالیت ما بیش تر باشد ، قلب تندتر می تپد.


16- هنگامی که گلبول های سفید نتوانند در برابر میکروب ها مقاومت کنند باید به پزشک مراجعه کنیم و با مصرف دارو به گلبول های سفید کمک کنیم تا در مقابل میکروب ها پیروز شوند.


17- خون را می توان در سراسر بدن یافت.


18- اوره یک مادّه ی سمّی است که اگر در بدن بماند ما را مسموم می کند.


19- سلّول ها پس از گرفتن مواد غذایی و اکسیژن و تولید انرژی،مواد دفعی تولید می کنند که عبارتند از :کربن دی دی اکسید ، آب ، اوره و نمک.


20- خون انسان بالغ حدود 5 لیتر می باشد که شامل :


الف ) قسمت مایع پلاسما است که بیش تر آن را آب فرا گرفته و به رنگ زرد می باشد که در آن مواد غذایی حل شده قرار دارد.


ب ) گلبول های قرمز : در پلاسما معلّق هستند . کار آن ها رساندن اکسیژن به سلّول ها و باز گرداندن کربن دی اکسید به قلب است . قرمزی رنگ خون به علّت وجود گلبول های قرمز بوده و تعداد آن ها بسیار زیاد است.


ج ) گلبول های سفید : در برابر میکروب ها از بدن دفاع و با میکروب ها مبارزه می کنند و تعدادشان از گلبول های قرمز کم تر است.

21- کلیه ها ، وظیفه ی پاکیزه کردن خون را بر عهده دارند.


22- کلیه ها دو عدد هستند که در داخل شکم و پشت روده و معده قرار دارند.


23- به مجموعه ی مواد دفعی از کلیه ها ادرار می گویند.


24- ادرار پس از دفع شدن از کلیه ها در مثانه جمع شده و از آن جا به بیرون رانده می شود.


25- در اثر نگه داشتن ادرار در بدن ممکن که رسوبات آن در بدن ته نشین شده و موجب سنگ شود.


26- در هنگام فعالیت زیاد ، غدد عرقی پوست مقدار زیادی آب و نمک را از بدن خارج نموده و نیز درجه ی حرارت بدن تنظیم می کنند.


27- موادّ سازنده ی عرق از رگ های خون زیر پوست گرفته می شود.




نكته
نوشته شده در دو شنبه 7 ارديبهشت 1394
بازدید : 175
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

انسان می تونه هم دایره باشه و هم یه خط راست انتخاب با خودته !! تا ابد دور خودت بچرخی یا تا بی نهایت ادامه بدی ....




ذوب آهن
نوشته شده در یک شنبه 6 ارديبهشت 1394
بازدید : 175
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

باشگاه فوتبال ذوب‌آهن اصفهان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
برای دیگر کاربردهای ذوب آهن اصفهان به صفحه ذوب آهن اصفهان بروید.
ذوب‌آهن
Zob Ahan.png
نام کامل باشگاه باشگاه فوتبال ذوب‌آهن اصفهان
تاریخ تأسیس ۱۳۴۷[۱]
نام ورزشگاه ورزشگاه فولادشهر
فولادشهر، ایران
(گنجایش: ۱۵٬۰۰۰ نفر[۱])
مالک کارخانه ذوب‌آهن اصفهان[۱]
مدیرعامل ایران سعید آذری
مربی ایران یحیی گل محمدی
لیگ لیگ برتر فوتبال ایران
۹۳–۱۳۹۲ لیگ برتر ایران، سیزدهم
 
Team colours
Kit body whitehoops.png
Team colours
Team colours
Team colours
Team colours
لباس اول
Team colours
Kit body whitecollar.png
Team colours
Team colours
Team colours
Team colours
لباس دوم

باشگاه فوتبال ذوب‌آهن اصفهان یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در شهر اصفهان قرار دارد. این تیم هم‌اکنون در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارد.

مالک این باشگاه، کارخانه ذوب‌آهن اصفهان است. این باشگاه و همشهری خود فولاد مبارکه سپاهان، دو سوی شهرآورد اصفهان هستند. این بازی به جز یک شهرآورد فوتبال، رویارویی دو کارخانهٔ رقیب ذوب‌آهن و مجتمع فولاد مبارکه نیز می‌باشد.

محتویات

تاریخچه

پیش از انقلاب (۱۳۵۷-۱۳۴۷)

 
بازیکنان ذوب‌آهن در یکی از بازی‌های جام تخت جمشید ۱۳۵۵

محمدعلی تقی‌زاده فرهمند در سال ۱۳۴۷ تأسیسات ورزشی کارخانه ذوب‌آهن اصفهان را بنیان گذاشت. ذوب‌آهن نخستین بازی رسمی خود را همزمان با بازگشایی ورزشگاه ۲۲ بهمن برابر پیکان انجام داد[۲] و ۴-۲ شکست خورد. از جمله بازیکنان آن تیم می‌توان روح‌الله زرگر، اصغر نیلچیان، نعمت‌الله زرگر و مصطفی قانعی را نام برد. ذوب‌آهن در تمام ادوار جام تخت جمشید نیز حضور داشته است. ذوب‌آهن که باشگاه متمول و سرمایه داری بود، ۱۴ بازیکن سپاهان را به خدمت گرفت و یوگنی لیادین را به عنوان مربی برگزید.

پس از انقلاب (اکنون-۱۳۵۸)

آنها بعد از انقلاب از سال ۱۳۷۲ با خرید امتیاز تیم تام به لیگ کشور بازگشتند و به جز سال ۱۳۷۴ که در دسته دوم حضور یافتند در بقیه سال‌ها در دسته اول فوتبال کشور حضور داشتند.

حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال ذوب‌آهن با غلبه بر تیم‌های قدرتمند آسیا با شایستگی راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ شده بود. این تیم در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۰ در تک بازی فینال که در استادیوم ملی المپیک توکیو واقع در کشور ژاپن برگزار شد٬ به مصاف تیم سئونگنام ایلهوا چونما رفت. تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با نتیجه‌ی ۳-۱ مقابل نماینده‌ی کره جنوبی شکست خورد و با قبول این شکست به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ بسنده کرد.[۳]

ورزشگاه و دارایی‌ها

نوشتار اصلی: ورزشگاه فولادشهر

ورزشگاه فولادشهر ورزشگاه خانگی ذوب‌آهن است که در سال ۱۳۷۷ افتتاح شده است. باشگاه ذوب‌آهن ورزشگاه‌ها و زمین‌های ورزشی زیادی در اصفهان دارد.[۱]

این باشگاه از معدود باشگاه‌های ایرانی است که ورزشگاه اختصاصی دارد. باشگاه سپاهان، همشهری ذوب‌آهن هم در این ورزشگاه بازی می‌کند.

باشگاه موزهٔ افتخارات خود را در روزهای آغازین دی ۱۳۸۷ بازگشایی کرد.[۴]

ورزشگاه فولادشهر نیز دارای ۲۲ سکوی تماشاچیان است. در جریان بازسازی سال ۱۳۸۸ در این ورزشگاه تمامی سکوها ایزولاسیون و مجهز به صندلی گردیده است. مطابق با قوانین ای‌اف‌سی نورافکن‌ها تقویت شده است و ساختمان VVIP و VIP نیز در ورزشگاه احداث گردیده در داخل ساختمان ورزشگاه سمت راست رختکن میهمان و چپ میزبان است و اتاق کنفرانس طبقه دوم قرار دارد.

نماد

این باشگاه در مرداد ۱۳۹۳ گاندو یا تمساح پوزه کوتاه که نسل‌اش در ایران در خطر انقراض قرار گرفته را به عنوان نماد خود برگزید. هدف از انتخاب این نماد کمک به حفظ محیط زیست و اطلاع رسانی درباره این جانور در معرض خطر اعلام شد. باشگاه ذوب آهن گاندو را نماد سخت‌کوشی، جنگندگی و مقاومت قرار داده است.[۵]

بازیکنان

بازیکنان کنونی

مطابق با آیین نامه نقل و انتقالات لیگ برتر در فصل ۹۲-۱۳۹۱، باشگاه‌های لیگ برتری مجاز به استفاده از ۲۱ بازیکن بزرگسال، ۶ بازیکن زیر ۲۳ سال، ۵ بازیکن زیر ۲۱ سال و ۳ بازیکن زیر ۱۹ سال می‌باشند. در این میان هر تیم می‌تواند از ۴ بازیکن خارجی، شامل حداقل یک بازیکن آسیایی، استفاده کند.

فهرست زیر بازیکنان کنونی ذوب‌آهن را نشان می‌دهد.[۶]

شماره نقشبازیکن
۱ ایران دروازه‌بان محمد باقر صادقی
۲ ایران مدافع هادی محمدی
۳ برزیل مدافع کارلوس سانتوس
۴ ایران هافبک اکبر ایمانی
۵ ایران هافبک قاسم دهنوی
۷ ایران هافبک محسن مسلمان
۸ ایران هافبک قاسم حدادی‌فر Captain sports.svg
۱۰ ایران هافبک اسماعیل فرهادی
۱۱ ایران هافبک مرتضی تبریزی
۱۲ ایران دروازه‌بان محمدرشید مظاهری
۱۳ ایران مدافع پوریا سیف‌پناهی
۱۵ ایران هافبک احسان پهلوان
۱۶ ایران هافبک حجت حقوردی
۱۷ ایران مهاجم مسعود حسن زاده
 
شماره نقشبازیکن
۱۸ لبنان مدافع علی همام
۱۹ ایران مدافع مهرداد قنبری
۲۱ ایران هافبک صائب محبی
۲۳ ایران هافبک دانیال اسماعیل فر
۲۴ ایران هافبک حسین دوستدار
۲۵ ایران هافبک محمدرضاعباسی
۳۰ ایران مهاجم مهدی رجب‌زاده
۳۲ ایران هافبک امین نصیری
۳۴ ایران هافبک محمدرضا بائوج
۴۰ ایران هافبک پیمان سلمانی
-- ایران مهاجم کاوه رضایی
-- لبنان مدافع ولید اسماعیل
-- ایران دروازه‌بان مهدی مهدی‌پور

بازیکنان پیشین

برای دیدن نام بازیکنان پیشین باشگاه، رده:بازیکنان باشگاه ذوب‌آهن را ببینید.

بازیکنان برجسته

بازیکنان جام جهانی

جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین

جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه

جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

مربیان و مدیران

کادر فنی کنونی

نامسمت
ایران یحیی گل‌محمدی سرمربی
ایران سید مجتبی حسینی دستیار اول
ایران حسن استکی دستیار دوم
ایران مسلم ایمانی مربی بدنساز
ایران داوود فنایی مربی دروازبان‌ها
ایران امیرحسین شریفیان‎پور پزشک
ایران عباس مرادی فیزیوتراپ
ایران علی شجاعی سرپرست

مربیان پیشین

منصور ابراهیم‌زاده با قهرمانی در جام حذفی و نایب قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا پرافتخارترین تاریخ باشگاه فوتبال ذوب‌آهن می‌باشد. «یوگنی ایوانوویچ لیادین» نیز از مربیان تاثیرگذار تاریخ این باشگاه است.[۲]

نام مربیسال‌ها
ایران محمود یاوری ۱۳۴۷-۱۳۴۸
ایران عزیز اصلی ۱۳۴۸-۱۳۴۹
ایران بهرام عاطف ۱۳۴۹
ایران محسن حاج‌نصرالله ۱۳۴۹-۱۳۵۱
ایران محمود عرب‌زاده ۱۳۵۱-۱۳۵۲
اتحاد جماهیر شوروی یوگنی لیادین ۱۳۵۲-۱۳۵۶
ایران رسول کربکندی ۱۳۶۲-۱۳۷۲
روسیه یوگنی لیادین ۱۳۷۲-۱۳۷۴
ایران ناصر حجازی ۱۳۷۷-۱۳۸۰
ایران بهرام عاطف ۱۳۸۰-۱۳۸۱
ارمنستان ساموئل داربینیان ۱۳۸۱-۱۳۸۲
ایران رسول کربکندی ۱۳۸۲-۱۳۸۶
نام مربیسال‌ها
صربستان زوران دوردویچ ۱۳۸۶
ایران جمشید رشیدی (موقت) ۱۳۸۶
ایران بیژن ذوالفقارنسب ۱۳۸۶-۱۳۸۷
ایران منصور ابراهیم‌زاده ۱۳۸۷-۱۳۹۱
ایران رسول کربکندی ۱۳۹۱
ایران فرهاد کاظمی ۱۳۹۱-۱۳۹۲
ایران محمود یاوری ۱۳۹۲
کرواسی لوکا بوناچیچ ۱۳۹۲
ایران مجتبی تقوی ۱۳۹۲
ایران فیروز کریمی ۱۳۹۲-۱۳۹۳
ایران یحیی گل محمدی اکنون-۱۳۹۳

مدیران اخیر

نام مدیرعاملدوران مدیریت
ازتا
ایران سعید آذری
۱۳۸۳
۱۳۸۸
ایران اصغر دلیلی
۱۳۸۸
۱۳۹۰
ایران خسرو ابراهیمی
۱۳۹۰
۱۳۹۲
ایران سعید آذری
۱۳۹۲
اکنون

هماوردان

سپاهان اصفهان
نوشتار اصلی: شهرآورد اصفهان

شهرآورد فوتبال اصفهان که بین تیم‌های همشهری ذوب‌آهن و سپاهان انجام می‌شود٬ از حساسیت بالایی نیز برخوردار است. آغاز این شهرآورد به دههٔ ۱۳۵۰ برمی‌گردد و همواره یکی از مهم‌ترین شهرآوردهای فوتبال ایران می‌باشد. این دو تیم اولین بار در زمستان ۱۳۵۱ در فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های اصفهان و در ورزشگاه باغ همایون اصفهان (ورزشگاه تختی اصفهان فعلی) با یکدیگر رو به رو شدند. این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه وقت قانونی و همچنین وقت‌های اضافه بدون گل به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در پنالتی‌ها، تیم فوتبال سپاهان با نتیجهٔ پنج بر چهار موفق شد تیم ذوب‌آهن را مغلوب کند و به مقام قهرمانی نیز برسد.

آمار و عملکرد

جدول زیر عملکرد کلی ذوب‌آهن را در دههٔ ۱۳۸۰ و دههٔ ۱۳۹۰ نشان می‌دهد.

فصلرتبه در لیگ برترجام حذفیلیگ قهرمانان آسیا
۱۳۸۰-۸۱
۶ام
۱/۴ نهایی
راه نیافت
۱۳۸۱-۸۲
۸ام
قهرمان
۱۳۸۲-۸۳
۴ام
نیمه نهایی
مرحله گروهی
۱۳۸۳-۸۴
۲وم
۱/۸ نهایی
راه نیافت
۱۳۸۴-۸۵
۶ام
۱/۸ نهایی
۱۳۸۵-۸۶
۸ام
۱/۱۶ نهایی
۱۳۸۶-۸۷
۶وم
۱/۱۶ نهایی
۱۳۸۷-۸۸
۲وم
قهرمان
۱۳۸۸-۸۹
۲وم
نیمه نهایی
نایب قهرمان
۱۳۸۹-۹۰
۳وم
۱/۱۶ نهایی
۱/۴ نهایی
۱۳۹۰-۹۱
۶ام
۱/۸ نهایی
پلی‌آف
۱۳۹۱-۹۲
۱۴ام
۱/۴ نهایی
راه نیافت
۱۳۹۲-۹۳
۱۳ام
۱/۴ نهایی

ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا

#فصلنتیجهبازیبردمساویباختگل‌‌زدهگل‌خورده
۱ ۲۰۰۴
مرحله گروهی
۴ ۱ ۲ ۱ ۴ ۵
۲ ۲۰۱۰ نایب قهرمان ۱۲ ۸ ۲ ۲ ۱۵ ۸
۳ ۲۰۱۱
یک چهارم نهایی
۹ ۵ ۲ ۲ ۱۳ ۷
۴ ۲۰۱۲
پلی‌آف
۱ ۰ ۰ ۱ ۰ ۲

Simple cup icon.svg افتخارات

کشوری

آسیایی

گلزنان برتر تیم در فصل‌های لیگ برتر

فصلFootball pictogram.svg بازیکنگل گل‌زده
۱۳۸۰-۸۱ ایران رضا صاحبی
۷
۱۳۸۱-۸۲ ایران رضا صاحبی
۶
۱۳۸۲-۸۳ ایران مهدی رجب‌زاده
۹
۱۳۸۳-۸۴ ایران مهدی رجب‌زاده
۸
۱۳۸۴-۸۵ ایران مهدی رجب‌زاده
۱۴
۱۳۸۵-۸۶ ایران مهدی رجب‌زاده (آقای گل)
۱۷
۱۳۸۶-۸۷ ایران اسماعیل فرهادی
۹
۱۳۸۷-۸۸ برزیل ایگور کاسترو
۱۶
۱۳۸۸-۸۹ ایران محمدرضا خلعتبری
۱۱
۱۳۸۹-۹۰ ایران سید محمد حسینی
۱۲
۱۳۹۰-۹۱ ایران محمد قاضی
۷
۱۳۹۱-۹۲ ایران مهدی رجب‌زاده
۸
۱۳۹۲-۹۳ ایران مهدی رجب‌زاده  9

 




ضربان قلب
نوشته شده در یک شنبه 6 ارديبهشت 1394
بازدید : 109
نویسنده : آرمین گلستان نژاد




بیشتر بدانیم....
نوشته شده در جمعه 4 ارديبهشت 1394
بازدید : 131
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

اپی گلوت در گلو (به طور دقیق تر در حنجره)، پشت زبان قرار دارد. 

اپی گلوت بافتی غضروفی است که وقتی فردی غذا می بلعد روی نای را می بندد تا از خفه شدن او جلوگیری کند. بر این اساس وظیفه اپی گلوت این است که از ورود غذا به شش ها جلوگیری کند. هنگامی که فرد کار بلع انجام نمی دهد، اپی گلوت هم در یک وضعیت روبه بالا یا «بی طرف» باقی می ماند.







دانستنی های دستگاه تنفس
نوشته شده در جمعه 4 ارديبهشت 1394
بازدید : 160
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

دانستنی های دستگاه تنفس انسان

دستگاه تنفسی وظیفه انجام عمل تنفس را برعهده دارد و از بینی، حلق، نای، نایژه، نایژک و کیسه هوایی تشکیل شده‌است.

بدن جانداران برای تهیه اکسیژن برای متابولیسم سلولی و دفع دی‌اکسید کربن به دستگاه تنفس وابسته‌است. دستگاه گردش خون ابزار انتقال گاز بین بافت‌های بدن و شش‌ها است. به این ترتیب گردش خون و دستگاه تنفس به یکدیگر وابسته‌است. دستگاه تنفس با داشتن مجاری تنفسی و هوایی وظایف خود را با پالایش هوا انجام می‌دهد. دستگاه تنفس به دو ناحیه هوایی و تنفسی تقسیم شده‌است. ناحیه هوایی شامل حفره بینی، حلق، حنجره، نای و سیستم نایژه‌هاست که هوا را از محیط پیرامون به قسمت تنفسی شش‌ها می‌رساند.

چگونگی تنفس

تنفس در آدمی شامل دو مرحله دم و بازدم است. در مرحله دم هوا وارد شش ها و در هنگام بازدم از آن خارج می‌شود. در انجام دم و بازدم پرده جنب نقش مهمی دارد. فشار فضای میان دو لایه پرده جنب همیشه کمتر از فشار اتمسفر است و به همین دلیل شش ها حتی در حالت بازدم ارادی نیز کاملا بسته نمی‌شوند. قبل از شروع دم کلیه ماهیچه‌های تنفس در حال استراحت هستند و دیافراگم به صورت یک گنبد است و دنده‌ها در پایین‌ترین وضعیت خود قرار دارند و فشار فضای جنب کمتر از فشار اتمسفر و ششها در حالت نیمه باز هستند. هنگامی که فرمان عصبی دم توسط مراکز تنفسی در مغز صادر می‌شود اعصاب حرکتی ماهیچه‌های بین دنده‌ای خارجی و دیافراگم را منقبض می‌کنند.

انقباض ماهیچه‌های بین دنده‌ای خارجی موجب حرکت دنده‌ها به بالا و طرفین می‌شود. انقباض دیافراگم موجب افزایش حجم قفسه سینه می‌شود. این افزایش حجم باعث کاهش فشار مایع جنب و باز شدن کیسه‌ها می‌شوند و هوا را به درون خود می‌کشانند. بنابراین عامل اصلی باز شدن کیسه‌های هوایی و ورود هوا به ششها پرده جنب است. اگر پرده جنب پاره شود شش کاملا جمع شده و از کار می‌افتد. در پایان دم ماهیچه‌ای ویژه دم استراحت می‌کنند. خاصیت ارتجاعی ششها و وزن قفسه سینه موجب می‌شود که ششها به حالت اولیه خود برگردند. برگشت ششها باعث افزایش فشار هوای درون شش نسبت به اتمسفر و در نتیجه بیرون راندن هوا می‌شود بازدم را بطور فعال نیز می‌توان انجام داد.




رسم چند ضلعی های منتظم بدون استفاده از نقاله....
نوشته شده در جمعه 4 ارديبهشت 1394
بازدید : 223
نویسنده : آرمین گلستان نژاد


 سه ضلعی منتظم

 

چهارضلعی منتظم

 

پنج ضلعی منتظم

 







ازمایش
نوشته شده در جمعه 4 ارديبهشت 1394
بازدید : 139
نویسنده : آرمین گلستان نژاد




از آنجا كه روغن در مقایسه با آب، جرم حجمی كمتری دارد وقتی تركیبی از آب و روغن را در یك ظرف می‌ریزید لایه روغن روی سطح آب قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم گفته می‌شود این دو ماده مخلوط شدنی نیستند. برای این كه قابلیت تركیب مواد مختلف با همدیگر را مقایسه كنید به نیم‌لیتر یا یك چهارم فنجان عسل یا عصاره غلات، مایع ظرفشویی، آب، روغن سبزیجات و الكل چوب و مقداری رنگ خوراكی نیاز دارید.

برای انجام این آزمایش باید از یك لیوان پلاستیكی شفاف كه حجم آن در حدود 350 میلی‌لیتر باشد استفاده كنید. عسل یا عصاره غلات را از قسمت وسط لیوان داخل آن بریزید. در مرحله بعد، مایع ظرفشویی را به لیوان اضافه كنید. سپس در یك فنجان مجزا چند قطره رنگ خوراكی را با آب مخلوط كنید و در ظرفی دیگر چند قطره رنگ دیگر را هم به ظرف محتوی الكل اضافه كنید تا رنگ آن یكنواخت شود. در این مرحله باید آب رنگی را به آرامی به لیوان محتوی عسل و مایع ظرفشویی اضافه كنید. البته باید این كار را به دقت انجام دهید تا این مایعات اصلا با هم مخلوط نشوند.

پس از آن ابتدا روغن گیاهی و سپس الكل را نیز به لیوان اضافه كنید. به نظر شما چرا این مایعات به صورت لایه‌های مجزایی در ظرف قرار می‌گیرند و با هم تركیب نمی‌شوند. گر چه رنگ همه این مایعات با هم متفاوت است، اما ویژگی‌ اصلی كه موجب ایجاد تفاوت‌هایی در خواص فیزیكی این مایعات می‌شود این است كه چسبندگی ذرات تشكیل‌دهنده ساختار این مایعات در مقایسه با هم فرق دارد و از آنجا كه جرم حجمی یا چگالی این مایعات متفاوت است، ساختاری لایه‌ای شكل از آن در داخل لیوان ایجاد می‌شود.

البته همان‌طور كه پیش از این نیز گفته شد آب و روغن در هم تركیب نمی‌شوند، اما آب و الكل در هم انحلال‌پذیر هستند و می‌توانند با هم تركیب شوند. آب و مایع‌ ظرفشویی هم انحلال‌پذیرند و مایع ظرفشویی در آب حل می‌شود.

محتوی درون لیوان را هم بزنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. آیا لایه‌های تشكیل‌ شده در لیوان در هم ادغام می‌شوند؟ برای این كه آنچه در ادامه در داخل لیوان اتفاق می‌افتد را نیز بتوانید به خوبی مشاهده كنید بهتر است برای چند دقیقه لیوان را در گوشه‌ای كنار بگذارید. به نظر شما آیا با گذشت زمان مایعات مختلفی كه داخل لیوان ریخته‌اید از هم جدا می‌شوند و ساختاری لایه‌ای شكل مشابه آنچه در آغاز ایجاد شده درون لیوان شكل می‌گیرد یا خیر؟

همان‌طور كه می‌بینید مایعاتی كه در هم انحلال‌پذیر نباشند حتی پس از آن كه شما محتوی درون لیوان را هم می‌زنید باز هم به صورت لایه‌هایی جدا از هم قرار می‌گیرند.




چرا رنگ لب قرمز است؟
نوشته شده در سه شنبه 1 ارديبهشت 1394
بازدید : 188
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

 

همه آدم ها هر چه قدر هم رنگ پوست شان تیره باشد، رنگ لب های شان قرمز است....

لب ما قرمز است و علت آن هم رگ های خونی است که در زیر پوست لب وجود دارند. سرخرگ ها رگ هایی هستند که خون را از قلب به اعضای بدن می برند و سیاه رگ ها خون را از اعضای بدن به سمت قلب می برند.

بین این دو گروه از رگ ها نیز گروه سومی از رگ ها وجود دارند که خون را بین این دو رگ منتقل می کنند و مویرگ نامیده می شوند.

پوست لب بسیار نازک است و مویرگ های خونی در عمق کمی از پوست لب شما قرار گرفته اند و این باعث می شود قرمزی خون درون لب های شما بیشتر از ورای لب به چشم بیاید و شما تصور کنید که لب هایتان قرمز است. در واقع این رنگ خون درون رگ ها است که لب شما را قرمز رنگ نشان می دهد.

هر چه پوست لب های شما نازک تر باشد می تواند قرمزی خون درون رگ های زیر پوستی بهتر نشان دهد. بنابراین افرادی که پوست لب شان ظریف تر و نازک تر است می توانند لب های قرمزتر داشته باشند.

عامل دیگری که می تواند در رنگ لب های شما موثر باشند میزان عروق خونی زیر پوست لب شماست هر چه میزان این عروق بیشتر باشد و یا به سطح پوست نزدیک تر باشند قرمزی خون درون آنها بیشتر از روی لب شما به چشم می آید و به طبع آن رنگ لب شما قرمزتر به نظر می رسد.




مزایای خوردن لیمو بعد غذا
نوشته شده در سه شنبه 1 ارديبهشت 1394
بازدید : 186
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

خوردن لیمو بعد از غذا از بروز سوء هاضمه پیشگیری می‌کند. مصرف عصاره لیمو ترش در جلوگیری از سوء هاضمه بسیار مفید است چرا که پس از ورود به جهاز هاضمه به باکتری‌های مفید حمله وعملیات آنها را خنثی کرده و حالت اسیدیته و تخمیر را به وجود می‌آورد.

مصرف عصاره لیمو ترش در جلوگیری از سوء هاضمه بسیار مفید است چرا که پس از ورود به جهاز هاضمه به باکتری‌های مفید حمله وعملیات آنها را خنثی کرده و حالت اسیدیته و تخمیر را به وجود می‌آورد.
دکتر اردلان نبی‌زاده متخصص بیماری‌های گوارشی، ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به این که اختلالات مجاری گوارشی از جمله‌ سوء هاضمه از عمومی‌ترین شکایات بهداشتی افراد است، اظهار کرد: سوء هاضمه بر اثر باقی ماندن مقداری فضولات در قسمتی از روده بزرگ تولید می‌شود که به راحتی و با مصرف میوه پس از صرف غذا می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد . وی افزود: دلیل این امر دفع فضولات توسط میوه انجام شده و عمل جهاز هاضمه‌ تنظیم می‌شود.

 




آیا می دانید
نوشته شده در سه شنبه 1 ارديبهشت 1394
بازدید : 194
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

 آیا می دانید که ... یک سوسک، بدون سر می تواند ۹ روز زنده بماند، قبل از اینکه از گرسنگی بمیرد.

 آیا می دانید که ... چشمان موش کور به کوچکی انتهای سوزن ته گرد است و فقط تاریک و روشن را تشخیص می دهد.

 آیا می دانید که ... تندروترین جانور روی زمین چیتا یا همان یوزپلنگ است که در دشت های آفریقا یا جنوب آسیا از جمله ایران زندگی می کند. گفته می شود این جانور می تواند بیش از پانصد متر را طی پانزده ثانیه بپیماید و طی کند. به عبارت دیگر، سرعت چیتاحدود ۱۲۰ کلیومتر در ساعت است.

 آیا می دانید که ... نژاد خاصی از خفاش ها به نام هومل، کوچکترین پستاندار روی زمین به شمار می آید که وزن آن بیشتر از ۲ گرم نیست. 

 آیا می دانید که ... طول بدن تمساح به پنج متر و وزن آن به بیش از پانصد و بیست کیلوگرم هم می رسد. تمساح ها به راحتی در آب شنا می کنند و با بستن پرده گوش و بینی شان می توانند بیش از یک ساعت نفس خود را در سینه حبس کنند و زیر آب بمانند.

 




قصــه لاک پشت کوچولو
نوشته شده در سه شنبه 1 ارديبهشت 1394
بازدید : 175
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

 

یک روز سه لاک پشت که باهم دوست بودن تصمیم گرفتند برای گردش به مسافرت بروند مدتی طول کشید تا انها برای سفر اماده شوند .انها بالاخره بعد از سه سال به جایی که قصد مسافرت داشتند رسیدند حدود شش ماه محل اقامتشان را تمیز کردند وسبد غذا را باز کردند که غذا بخورند که یک دفعه متوجه شدند که نمک نیاورده اند!!!! 
خوردن غذا بدون نمک یک فاجعه بود و همه انها در این مورد موافق بودند .بعداز یک بحث طولانی جوانترین لاک پشت برای اوردن نمک انتخاب شد زیرا او سریع ترین لاک پشت در بین لاک پشت های دیگر بود . 
اوبه یک شرط قبول کرد این کار را انجام دهد :اینکه تا زمانی که او بر نگشته کسی چیزی نخورد دوستانش قبول کردند واوراهی شد. 
سه سال گذشت ولاک پشت برنگشت .پنج سال....شش سال...سپس در سال هفتم پیرترین لاک پشت که دیگر توان گرسنگی نداشت 
گفت که قصد خوردن غذا دارد وشروع کرد به باز کردن یک ساندویچ که ناگهان لاک پشت کوچک تر از پشت درختی فریاد کنان بیرون امد وگفت:می دانستم که منتظر نمی مانید حالا من هم نمی روم نمک بیاورم.