پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قهرمانی سپاهان
نوشته شده در شنبه 26 ارديبهشت 1394
بازدید : 105
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

قهرمانی سپاهان رابه تمامی سپاهانی های عزیز تبریک می گویم.




عسلویه
نوشته شده در جمعه 25 ارديبهشت 1394
بازدید : 96
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

آشنایی با عسلویه

عسلویه شهری از توابع شهرستان کنگان و یک منطقه عظیم صنعتی از توابع استان بوشهر در جنوب ایران است.

این منطقه در 12 کیلومتری شرق روستای نخل تقی و در 7 کیلومتری روستای بیدخون و در کرانه خلیج فارس واقع شده‌است.

عسلویه در شرق استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندر بوشهر و در ۴۲۰ کیلومتری غرب شهرستان بندر لنگه و در۵۷۰کیلومتری غرب بندر عباس واقع است و حدود ۱۰۰ کیلومتر با حوزه گاز پارس جنوبی که در میان خلیج فارس واقع شده، فاصله دارد.

منطقه عسلویه از نظر شرایط اقلیمی و جغرافیایی دارای عرض جغرافیایی 27 و طول جغرافیایی 52 درجه است که پوشش گیاهی متوسط و پراکنده با برخی اراضی انبوه نخل و درختچه‌های حرا دارد.

 

موقعیت مورد نظر برای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مزایای قابل توجهی دارد، از جمله:

کمترین فاصله ممکن با میدان گاز پارس جنوبی

وجود فرودگاهی که در زمان ساخت و ساز می‌تواند سرویس مناسبی به عنوان فرودگاه بین‌المللی استقرار یابد.            

دسترسی مستقیم به آب دریا

عمق مناسب سواحل از نظر بندری

برخورداری از شبکه‌های تأسیسات زیرساختی شریان‌های ارتباطی فرامنطقه‌ای

وجود نیروی کار بالقوه در شهرها و روستاهای اطراف

طبیعت سرسبز و وجود چشم اندازهای طبیعی زیبا

این منطقه دارای واحدهای عظیم و پرشمار پتروشیمی و پالایشی است و با تعطیلی فرودگاه قدیم، فرودگاه جدید با نام خلیج فارس در ۳۵ کیلومتری شرق عسلویه احداث و مورد استفاده قرارگرفت.

عسلویه معروفترین بخش منطقه ویژه اقتصادی پارس است که هر ساله شاهد حضور تعداد قابل توجهی از افراد جویای کار است. جمعیت بومی منطقه عسلویه حدود ۳۰۰ نفر است که بیشتر آنها اهل سنت هستند.

عسلویه مهمترین پایگاه اقتصادی ایران و بزرگترین منطقه تولید انرژی جهان است که در طول 12 سال همت و تلاش، دهکده‌ای دور افتاده را به نام‌آورترین شهر تولید گاز تبدیل کرده است که دیدن آن افتخار را بر هر ایرانی ارزانی می‌دارد.







تفاوت بزرگراه و آزاد راه چیست؟
نوشته شده در جمعه 25 ارديبهشت 1394
بازدید : 4084
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

 

بزرگراه:

معمولا بین شهرها کشیده می شود و طرفین آن مسدود نیست.دربزرگراه انسان و حیوان حق عبور از آن را دارند. تابلوهای نصب شده در بزرگراه سبز رنگ هستند.

 آزاد راه:

طرفین آن مسدود است راه آن هم سطح نمی باشد و انسان وحیوان حق عبور از آن را ندارند. آزادراه ممکن است دارای روگذر یا زیرگذر باشد.آزادراه ها برخلاف بزرگراه دارای شانه خطر

 می باشد. حداقل سرعت در آزاد راه 70  کیلومتر می باشد.




كره جغرافیایی چیست؟
نوشته شده در جمعه 25 ارديبهشت 1394
بازدید : 81
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

كره ی جغرافیایی مدل كوچك شده ی كره ی زمین است. روی كره جغرافیایی خشكی ها و آب ها را می توان مشاهده كرد. خشكی های روی زمین (قاره ها) ، اقیانوس ها، چگونگی ارتباط مردم جهان با یكدیگر از راه دریا، محل قطب شما و جنوب، محل خط استوا و چگونگی تقسیم شدن زمین به دو نیم كره شمالی و جنوبی، نصف النهارها و چگونگی تقسیم شدن زمین به دو نیمكره شرقی و غربی و بسیاری اطلاعات دیگر را می توان از طریق كره جغرافیایی بدست آورد.




خواص انار
نوشته شده در جمعه 25 ارديبهشت 1394
بازدید : 98
نویسنده : آرمین گلستان نژاد
فصل سرما در راه است و با خودش میوه‌های جدیدی می آورد؛ از خرمالو و انواع مرکبات گرفته ت انار. انار، میوه‌ خوش‌خوراکی است که خیلی از خانواده‌ها آن را به اصطلاح دون می‌کنند و به همراه نمک و گلپر می‌خورند. انار خوردن در شب یلدا هم سال‌های سال است که به یکی از آداب این شب طولانی سال تبدیل شده. احتمالا از هر کسی درباره خواص انار بپرسید، در پاسخ می‌گوید که انار خون را تصفیه می‌کندولی متخصصان تغذیه، فواید دیگری را هم برای انار ذکر می‌کنند.

تصفیه خون

می‌دانید که انار یک تصفیه‌کننده خون بوده و برای کبد بسیار مناسب است. به این دلیل از قدیم خوردن این میوه برای شفافیت پوست توصیه می‌شده است.
از امام رضا(ع) نقل می‌کنند که: انار بخورید تا دهان‌تان پاکیزه و خوش‌بو شود. مطالعات متعدد نشان داده که عادت به خوردن این میوه مانع تشکیل پلاک‌های دندانی و بروز پوسیدگی دندان می‌شود.

تقویت قلب

نکته مهمی که باید درباره انار بدانیم خاصیت حفاظتی آن در برابر بیماری‌های قلبی است. انار احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را با کاهش فشار خون، جلوگیری از اکسید شدن LDL و تشکیل پلاک در دیواره عروق پایین آورده و ریسک ابتلا به گرفتگی عروق را کم می‌کند.

رب انار

یکی از فرآورده‌های پرمصرف این میوه رب انار است؛ فرآورده‌ای که به بهانه وفور این میوه در برخی مناطق مانند یزد و شهرهای شمالی کشور تهیه می‌شود. به این ترتیب که آب انار را جوشانده و آن را تغلیظ می‌کنند و به عنوان چاشنی به خصوص در خورش فسنجان و تهیه زیتون پرورده مورد استفاده قرار می‌دهند. البته این رب می‌تواند ترش و یا شیرین باشد که با افزودن کمی شکر و یا آب نارنج و یا آب غوره این مزه‌ها تقویت خواهند شد.



مسی
نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394
بازدید : 244
نویسنده : آرمین گلستان نژاد
Image result for ‫مسی‬‎
Image result for ‫مسی‬‎

Image result for ‫مسی‬‎

Image result for ‫مسی‬‎

لیونل آندرس "لئو" مسی کوچیتینی (به اسپانیایی: Lionel Andrés "Leo" Messi Cuccittini)[۴] فوتبالیست حرفه‌ای اهل کشور آرژانتین و عضو بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست‌های مهاجم و بال بازی می‌کند. او اکنون کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین است. مسی در ۲۱ سالگی توپ طلای اروپا را ازآن خود کرد. وی همچنین نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان شد. در سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۹، اولین جایزهٔ توپ طلای خود را دریافت کرد و همچنین بهترین بازیکن سال شد. وی موفقیت‌های خود را با دریافت توپ طلای سالهای ۲۰۱۱٬۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ تکمیل کرد. او در سال ۲۰۱۱ عنوان بهترین بازیکن سال یوفا را دریافت کرد. مسی در ۲۴ سالگی بهترین گلزن تاریخ فوتبال بارسلونا در تمامی رقابتها شد. لئو در سن ۲۵ سالگی جوانترین بازیکن تاریخ رقابتهای لالیگا لقب گرفت که توانسته ۲۰۰ گل در این لیگ به ثمر رساند؛ از او می‌توان به‌عنوان بهترین بازیکن نسل خود نام برد. همچنین وی از دیدگاه کارشناسان بزرگ فوتبال و تحقیقات کالج هلند باهوش‌ترین بازیکن دنیا به حساب می‌آید. بازیکنی که در یک صدم ثانیه توانایی تصمیم گیری با توپ را دارد.[۵][۶][۷] مسی اولین بازیکنی است که چهار بار برنده توپ طلای اروپا و جهان و یک‌بار هم به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان برگزیده شده است. او هم‌چنین بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲[۸][۹][۱۰][۱۱][۱۲] بوده‌است و از این حیث رکورددار است.[۱۳] شیوهٔ بازی او و توانایی‌هایش باعث شده‌است که وی با دیه‌گو مارادونا مقایسه شود؛ این درحالی است که مارادونا مسی را «جانشین» خود می‌داند.[۱۴][۱۵]

مسی بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا در بازی‌های رسمی به شمار می‌آید.[۱۶] او توانست در سال ۲۰۱۲ صاحب رکورد بیشترین گل زده در یک سال با ۹۱ گل شود.[۱۷] البته این رکورد را فیفا ثبت نکرد.[۱۸] مسی به همراه بارسلونا ۶ بار قهرمان لالیگا، دو بار قهرمان جام حذفی اسپانیا، پنج بار برنده سوپرکاپ اسپانیا، سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، دو بار قهرمان سوپر کاپ اروپا و دو بار قهرمان جام باشگاه‌های جهان شده است. مسی اولین و تنها بازیکنی است که در چهار رقابت لیگ قهرمانان اروپا به عنوان آقای گلی دست یافته است. وی همچنین اولین بازیکنی است که در این رقابت‌ها رکورد بیشترین هت تریک(۴) را در اختیار دارد. او در سال ۲۰۱۲ در لیگ قهرمانان اروپا تاریخ‌ساز شد و نخستین بازیکنی شد که در یک مسابقهٔ این جام پنج گل به ثمر رسانده است. وی همچنین به رکورد خوزه آلتافینی رسید و در یک فصل لیگ قهرمانان ۱۴ گل به ثمر رساند. مسی رکورد بیشترین گل زده در لیگ‌های اروپایی را در فصل ۱۲–۲۰۱۱ با ۷۳ گل به نام خود ثبت کرده است. او در همان فصلِ لالیگا رکورد ۵۰ گل را از خود به جای گذاشت و همچنین اولین بازیکنی شد که در شش رقابت مختلف در یک فصل هم گل زده و هم پاس گل داده است. لئو در ۱۶ فوریه ۲۰۱۳ سیصدمین گل خود در تیم بارسلونا را به ثمر رساند. او در ۳۰ مارس ۲۰۱۳ در نوزدهمین بازی متوالی در لالیگا موفق به گلزنی شد و اولین بازیکن تاریخ شد که در یک لیگ حرفه‌ای فوتبال در تمام بازی‌های متوالی در برابر همهٔ تیم‌ها موفق به گلزنی شده است. او در مارس ۲۰۱۴ مقابل رئال مادرید موفق به هت تریک شد که تبدیل به بازیکنی شد که در تاریخِ ال کلاسیکو بیشترین هت تریک را داشته است. او یکی از اعضای تیم ملی جوانان آرژانتین در جام جهانی جوانان ۲۰۰۵ بود که توانستند قهرمان آن مسابقات شوند. او در آن مسابقات بهترین بازیکن و همچنین بهترین گلزن آن مسابقات شد. مسی در المپیک پکن نیز به همراه تیم المپیک آرژانتین به مقام قهرمانی دست یافت. او تیم ملی کشورش را در تورنمنت‌هایی همچون جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و مسابقات کوپا آمریکا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ همراهی کرده‌است. وی جوانترین آرژانتینی است که در جام جهانی بازی کرده و موفق به گلزنی شده است. در سال ۲۰۰۸ مسی به همراه تیم فوتبال آرژانتین مدال طلای المپیک را کسب کرد. در سال ۲۰۱۳، اسپورتزپرو او را در ردهٔ دوم پولسازترین ورزشکار جهان جای داد.[۱۹]مسی در سال ۲۰۱۴ با کسب چهار عنوانِ بهترین بازیکن زمین در چهار بازیِ متوالی آرژانتین را به فینال جام جهانی رساند. وی همچنین جایزهٔ توپ طلایی را، به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت ازآن خود کرد.[۲۰




نكته ی آموزنده...
نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394
بازدید : 103
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

جاذبه ی سیب آدم را به زمین زد و 

                      جاذبه ی زمین سیب را ...

                                                           فرقی نمی کند

  سقوط سرنوشت دل دادن به هر جاذبه ای غیر از خداست!




راز ونیاز با معبود بی نیاز
نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394
بازدید : 100
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

معبودم! 
متبرکم گردان به نامت 
متبلورم گردان به عبادتت 
متذکرم گردان به ذکرت 
مرحمتم گردان به رحمتت 
مسخرم گردان به قدرتت 
مسرورم گردان به دیدارت 
مطلعم گردان به دانایی ات 
مقدسم گردان به قداستت 
محتاجم گردان به مهرت 
متاثرم گردان به قهرت 
معتکفم گردان به عشقت 
مایلم گردان به درگاهت 
متبسم گردان به مشاهدتت 
محتاجم گردان به خودت 
مستغنی ام گردان به غیر خودت 
معبودم! 
مرامتبرک گردان به نامت! 
آمین!






دانستنی های دستگاه گردش خون
نوشته شده در یک شنبه 13 ارديبهشت 1394
بازدید : 203
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

          

از دستگاه گردش خون چه می دانیم ؟؟

1- دستگاه گردش خون ، شامل : قلب ،رگ ها و خون است که وظیفه ی آن رساندن غذا و اکسیژن به سلّول هاست.


2- انواع رگ های بدن عبارتند از : سرخرگ ،سیاهرگ ومویرگ.

3-قلب : تلمبه ی خون است که ماهیچه ای تو خالی است که وقتی بسته شود ، خون را با فشار وارد رگ ها می کند که به اندام های بدن برسد.


4- قلب یک انسان بالغ حدود 70 بار در دقیقه می تپد.


5- سرخرگ ، به رگ هایی گفته می شود که خون را از قلب به اندام ها می رساند.


6- از قلب دو سرخرگ خارج می شود. اولی به شش ها و دومی به اندام های گوناگون می رود.


7- به رگ های بسیار باریکی که در کنار سلّول ها وجود دارند مویرگ گفته می شود.


8- سلّول ها ، غذا و اکسیژن را از خون می گیرند و موادّ زاید خود را به آن می دهند.


9- رگ هایی که خون را به قلب بر می گردانند ، سیاهرگ نام دارند.


10- معمولاً سیاهرگ ها در نزدیک سطح بدن و زیر پوست هستند و سرخ رگ ها در داخل بدن قرار گرفته اند.


11- محل قلب در سمت چپ و زیر سینه می باشد.


12- رگ های خونی یک طرفه هستند.


13- دستگاه گردش خون با دستگاه تنفّس ارتباط بیش تری دارد.


14- نبض ، همان تعداد ضربان قلب است که در ناحیه ی مچ دست و گردن می توان آن را شمرد.


15- هر چه فعالیت ما بیش تر باشد ، قلب تندتر می تپد.


16- هنگامی که گلبول های سفید نتوانند در برابر میکروب ها مقاومت کنند باید به پزشک مراجعه کنیم و با مصرف دارو به گلبول های سفید کمک کنیم تا در مقابل میکروب ها پیروز شوند.


17- خون را می توان در سراسر بدن یافت.


18- اوره یک مادّه ی سمّی است که اگر در بدن بماند ما را مسموم می کند.


19- سلّول ها پس از گرفتن مواد غذایی و اکسیژن و تولید انرژی،مواد دفعی تولید می کنند که عبارتند از :کربن دی دی اکسید ، آب ، اوره و نمک.


20- خون انسان بالغ حدود 5 لیتر می باشد که شامل :


الف ) قسمت مایع پلاسما است که بیش تر آن را آب فرا گرفته و به رنگ زرد می باشد که در آن مواد غذایی حل شده قرار دارد.


ب ) گلبول های قرمز : در پلاسما معلّق هستند . کار آن ها رساندن اکسیژن به سلّول ها و باز گرداندن کربن دی اکسید به قلب است . قرمزی رنگ خون به علّت وجود گلبول های قرمز بوده و تعداد آن ها بسیار زیاد است.


ج ) گلبول های سفید : در برابر میکروب ها از بدن دفاع و با میکروب ها مبارزه می کنند و تعدادشان از گلبول های قرمز کم تر است.

21- کلیه ها ، وظیفه ی پاکیزه کردن خون را بر عهده دارند.


22- کلیه ها دو عدد هستند که در داخل شکم و پشت روده و معده قرار دارند.


23- به مجموعه ی مواد دفعی از کلیه ها ادرار می گویند.


24- ادرار پس از دفع شدن از کلیه ها در مثانه جمع شده و از آن جا به بیرون رانده می شود.


25- در اثر نگه داشتن ادرار در بدن ممکن که رسوبات آن در بدن ته نشین شده و موجب سنگ شود.


26- در هنگام فعالیت زیاد ، غدد عرقی پوست مقدار زیادی آب و نمک را از بدن خارج نموده و نیز درجه ی حرارت بدن تنظیم می کنند.


27- موادّ سازنده ی عرق از رگ های خون زیر پوست گرفته می شود.




معلم
نوشته شده در جمعه 13 ارديبهشت 1394
بازدید : 108
نویسنده : آرمین گلستان نژاد

روز معلم برتمامی معلمان دلسوز مبارک .